Eltűnések, hazugságok, bűnös vágyak és tökéletesnek hitt életek: hat történet, amiben a feszültség beköltözik a bőröd alá, és a nyugalom csak addig tart, míg lapozol. Ha olyan thriller-rajongó vagy, aki szereti, ha egy sztori játszik veled, akkor ez a válogatás neked szól.
Emma Cline: A vendég

Alex fiatal, gyönyörű és veszélyesen közel áll ahhoz, hogy mindent elveszítsen. Egyik nap még pezsgőt kortyolgat egy tengerparti villában, másnap már az utcán áll, bőrönddel a kezében. Emma Cline regénye egyetlen, fülledt nyári hét eseményeit követi végig, aminek során a lány minden eszközt bevet, hogy a felszínen maradjon a gazdagok világában. A napfényben csillogó medencék mögött azonban könyörtelen szabályok uralkodnak: ahol a pénz beszél, ott az empátia elhallgat. Alex ravasz és vakmerő, de kérdés: mikor nyelik el végleg a saját hazugságai? A napfényes luxus és a hazugságokkal körbefont vágyak erejéből Cline érzéki, hideg poklot épít – és mire észbe kapunk, már mi is nyakig ülünk benne.
C. M. Ewan: Nem túl édes otthon

Mit tennél, ha valaki csengetne, te pedig ösztönösen tudnád, hogy nem kéne ajtót nyitnod? Lucy is hallja a fejében zakatoló vészjelzést – mégis kinyitja az ajtót. A házuk iránt érdeklődő idegen udvarias. Túl udvarias. Ahogy körbejárják a házat, a szobák csendje hirtelen idegenné válik, a pincébe vezető ajtó pedig sötétebbnek tűnik, mint korábban. Minden pillanatban ott vibrál a kérdés: ki ez a férfi? És mit akar valójában? Ewan pszichothrillere olyan, mintha Hitchcock és a Black Mirror találkozna egy viktoriánus házban: rövid fejezetek, tűpontosan adagolt feszültség, nincs menekvés. A Nem túl édes otthon agyafúrt, klausztrofób és kegyetlenül addiktív olvasmány, ahol minden ajtó mögött újabb titok lapul – és a vészkijárat mindig egy lépéssel odébb van.
Sash Bischoff: A bosszú édes

Hollywoodban mindenki tudja, hogy a reflektorfény nemcsak világít – árnyékot is vet. Lila Crayne, Amerika tökéletesnek látszó kedvence épp élete szerepére készül, de ahogy jóképű terapeutája segítségével egyre mélyebbre ás saját múltjában, a tükörképe lassan idegenné válik. Hol ér véget a szerep, és hol kezdődik az, aki játssza? Milyen titkok rejlenek a színfalak mögött? És mi történik, ha kiderül, hogy ebben a történetben senki sem az, akinek látszik? Sash Bischoff első regénye a hatalom, a vágy, a megszállottság és a manipuláció könyörtelen elegye, ahol minden kapcsolat csatatér, és minden mosoly mögött penge villan. A bosszú édes szexi, nyugtalanító és pimaszul hollywoodi – egy thriller, ami úgy perzsel, mint a reflektorfény, ha túl közel állsz hozzá.
Sophie Stava: Ne higgy nekem

Van, amikor egy apró, ártatlan hazugság csupán fűszer az unalmas hétköznapokhoz. És van, amikor lavina lesz belőle. Sloane életében a határ valahol félúton tűnik el: egy méhcsípés, egy síró kislány, egy zavarban lévő apa – na meg maga Sloane, aki ápolónőnek adja ki magát, hogy a közelükbe férkőzhessen. Így hamar a gazdag Lockhart család nappalijában találja magát, a tökéletes élet közepén, amit eddig csak messziről irigyelt. De mi történik, ha a vágyott élet nemcsak másé, hanem veszélyesen hamis is? Stava lassan tekeri a feszültséget, mint egy thrillerbe oltott gázrózsát, aztán hirtelen robban minden. Okos, nyugtalanító könyv, és a végén még sokáig érzed az utóízét, mint egy rosszul elsuttogott hazugságnak.
Ashley Flowers: A hiányzó fél

Nic életében minden megállt azon a napon, amikor a nővére, Kasey eltűnt. Hét év telt el, de a csend nem lett könnyebb, csak vastagabb. Aztán feltűnik Jenna, egy lány, aki ugyanabban az időszakban vesztette el a testvérét, mint ő. Kettejükben lassan felébred a remény, hogy együtt megtalálhatják az igazságot. Miközben Nic és Jenna nyomozása egyre mélyebbre vezet, a múlt repedései feltárulnak, és minden válasz újabb sebet ejt. Flowers regénye a testvéri szeretet, az önpusztítás és a barátság regénye, amely perverzül jó témaválasztásával és antihős karaktereivel odaszegezi az embert a kanapéra. A hiányzó fél olvasmányos, filmszerű és végig vibrál benne a feszültség; a lezárás pedig keserű szájízt hagy maga után, mint azok a történetek, amelyek nem feltétlenül érnek jól véget, mégis szeretjük őket.
Patricia Gibney: Nincs menedék

Egy temetés csendjét vészjósló sikoly hasítja ketté, és ezzel darabokra hullik Ragmullin városának nyugalma. Egy frissen ásott sírban egy fiatal nő teste hever, Lottie Parker nyomozó azonban pontosan sejti, ez még csak a kezdet. Ahogy újabb nők tűnnek el, a nyomok egy tíz évvel korábbi megoldatlan esetre mutatnak, a város felett pedig sűrűsödik a félelem. A sajtó kéretlenül szimatol, a rendőrség extrém nyomás alatt, a gyilkos pedig mindig egy lépéssel előrébb jár. A Nincs menedék a klasszikus brit krimik feszes logikáját ötvözi a modern pszichothrillerek nyers feszültségével – nem hagyva menekvést sem a szereplőknek, sem az olvasónak. A könyv az utolsó oldalakig kétségek közt tart, a zárás pedig úgy csap arcon, mint egy rideg pofon: beteg, kíméletlen, lélekfacsaró – és napokig nem ereszt.
Kapcsolódó cikkek:






