Olyan sztárok rajonganak érte, mint Hailey Bieber és Kylie Jenner. Ő a harmadik legtöbb követővel büszkélkedő szerző a Goodreads oldalán, rögtön Stephen King és Bill Gates után. A Facebookon több mint 700 ezer követője van, az Instagramon másfél millió, a legnagyobb nézettséget azonban a TikTokon éri el, ahol egy-egy videóját több millióan látják. Ő a Verity, a Csúf szerelem, a Velünk véget ér és még egy sor bestseller nálunk is mind népszerűbb írója, az amerikai Colleen Hoover.
„Az emberek azt hiszik, nagyon kelekótya vagyok, de ennek csak az az oka, hogy a fejemben élek. A fejemben lévő könyvötletek nagyon is rendezettek, a valódi életem azonban kaotikus. Minden erőfeszítésem a képzeletemet táplálja” – nyilatkozta Hoover az amerikai Elle-nek. Igen, annak a magazinnak, amely az írók közül jellemzően a súlyos szépirodalom művelőit szokta kitüntetni az érdeklődésével, a romantikus regények csak CoHo becenéven emlegetett szerzőjével mégis kivételt tett.
A negyvenhárom éves Hoover ugyanis olyan jelenség a könyvbizniszben, akiről nem lehet nem tudomást venni.
Pedig ez a karrier igazán nem indult ígéretesen. Ugyan elmondása szerint a Margaret Colleen Fennell néven egy texasi kisvárosban született Hoover már gyerekként írói álmokat dédelgetett, ám húszévesen férjhez ment, majd hat év alatt szült három gyereket, és ez átmenetileg véget vetett az álmodozásnak. Helyette szociális munkásként kezdett dolgozni, és az így szerzett tapasztalatainak azóta is jó hasznát veszi: a regényeiben olyan fájdalmakkal terhelt fiatal sorsokat mutat be, ami egyébként nem nagyon jellemző a műfajra.
Emiatt egyébként szokták is kritikák érni, azzal vádolva őt, hogy hajlamos csupa traumatikus élményeket átélt hősről írni (ahogyan azt is a szemére szokták vetni, hogy csupa fehér, heteroszexuális és ciszgender főszereplőt választ), holott egy szerzőnek szíve joga olyan alakokról írni, akikről akar. Ahogyan az Elle-es interjúban rámutatott, „nagyon sötét személyiség vagyok. Úgy érzem, a könyveimet folyamatosan sötétebbé és érzelmesebbé kell tennem”. A könyvei olyan problémákat érintenek, mint a gyász, a fogyatékosság, vagy éppen a családon belüli erőszak, amelynek gyerekként maga is elszenvedője volt. Ezt a történetet írta meg nagy sikerű, Velünk véget ér című regényében.
És az olvasói, többnyire 16 és 24 év közötti fiatal lányok, ezt is várják tőle, mert a saját, szintén nem problémamentes életük visszatükröződését látják a könyveiben.
Hoovert ugyanis a TikTok nemzedék tette médiajelenséggé, azok a fiatal olvasók, akik alapvetően a saját platformjaikon, könyves blogokból, videókból, Insta-sztorikból tájékozódnak, bátran követik a saját ízlésüket, és nem érdekli őket, okos kritikusok milyen könyveket kiáltanak ki remekműveknek különféle értelmiségi magazinokban. Nekik szól a Hoover által is művelt új műfaj, a new adult regény, korai huszonéves, az életnek éppen csak nekiinduló szereplőkkel, elsősorban lányokkal, hiszen regények piacát világszerte a női olvasók tartják életben.
Ez a BookTok-közösség fedezte fel magának az első, még magánkiadásban megjelent Hoover-könyvet, a Szívcsapást (Slammed), az apja halálából felépülni próbáló tizenéves Layken történetét, amely egykettőre a New York Times bestsellerlistájára került. És azóta nincs megállás, egymást követik a milliós példányszámban elkelő kötetek, a Csúf szerelemtől a Túl későn át a Talán mégsemig. A szerző felváltva dolgozik önállóan vagy professzionális könyvkiadóval, a közösségi médiát azonban mindig rendkívül ügyesen kezeli.
Mindez azonban nem volna elég, ha nem írna olyan regényeket, amelyeket a rajongói addiktívnak tartanak, és hajlamosak egy ültő helyükben felfalni, mint ahogyan a kedvenc sorozataikat is egy adagban nyomják le.
A hátborzongató Veritynek (amelyben sosem sejtett titkok nyomára bukkan a fiatal lány, akit azért bérel fel egy híres írónő férje, hogy fejezze be balesetet szenvedett felesége népszerű sorozatát) még külön Facebook-oldala is van, amelyen az olvasók többek között a sztori unalmas pillanatoktól mentes, sodró lendületét dicsérik.
Ez megint csak tipikus (és közkedvelt) stíluseleme a szerzőnek, aki ezt figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarának tulajdonítja. „Amikor írok, könnyen elterelődik a figyelmem – vallotta be az amerikai Elle-nek. – Ha ott kell ülnöm és karakterleírásokról beszélnem, vagy leírnom egy szobát vagy bármi mást, ami nem érdekel, akkor csak átugrom és elkezdek párbeszédet írni. Azt írom, amit olvasni akarok.” És végső soron ez minden népszerű szerző sikerének az egyik titka: arról ír, amit ő maga is szívesen olvas.