Lloyd Devereux Richardsnak 14 évébe telt, mire megírta Stone Maidens (Kőleányok) című regényét, ami a krimi kategóriában jelenleg az egyik legkeresettebb könyv az Amazonon. A kötet hosszú ideig, egészen pontosan 11 évig ismeretlen volt az olvasóközönség számára, hetekkel ezelőtt azonban csoda történt: eladási listák élére repült. A hirtelen jött siker a szerző lányának köszönhető, aki a TikTokon kezdte reklámozni édesapja regényét.

A Stone Maidens egy FBI-ügynök egy rejtélyes ügy kapcsán történő nyomozásáról szól, amelyben egy sorozatgyilkost próbál leleplezni. A kötet ajánlója szerint Christine Prusik az FBI chicagói helyszíni irodájának törvényszéki antropológusaként rengeteg bizarr esettel találkozott már életében, azonban a jelenlegi gyilkosságsorozat minden eddigi esetet felülmúl: a körözött elkövető fiatal nőket fojt meg, és holttestüket Indiana állam meredek, erdős szakadékaiba dobja. A gyilkos minden áldozat mellett hagy egy ismertetőjegyet: egy kőfigurát, amely kísértetiesen hasonlít a Pápua Új-Guinea bennszülött törzsei által készített szellemkövekre. Az FBI ügynökben ezek a kődarabok hátborzongató emlékeket idéznek fel, a múlt és a jelen félelmetes módon fonódik egymásba, amit az ügy megoldása során kell kibogoznia.

Korábban már írtunk arról, hogy a TikTok az elmúlt években rendkívül sikeres módszernek bizonyult a könyvek népszerűsítésére: ezen a médiaplatformon található irodalomszerető közösségnek köszönheti sikerét Lloyd Devereux Richards regénye is.

Hetekkel ezelőtt történt ugyanis, hogy az író lánya, Marguerite Richards egy videót tett közzé a TikTokon, hogy „bemutassa a világnak” édesapja regényét. Richards könyvét egészen addig nem igazán vette senki, lánya pedig csak annyit remélt, hogy a TikTok segítségével szerez néhány plusz vásárlót.

A videó azonban minden elképzelésüket felülmúlta: az elmúlt néhány hétben több mint 47 millióan nézték meg. Lloyd Richards könyve, amit 11 év alatt alig néhányan vásároltak meg, egyszerre az Amazon egyik legnépszerűbb és legkelendőbb regénye lett.

@stonemaidens

It’s a beautifully written thriller on Amazon 🥹❤️ #stonemaidens #booktok #authorsoftiktok #thrillerbooks #books

♬ original sound – e

Lloyd Richardsot a Today műsorában kérdezték arról, hogy milyen érzés, hogy milliók rajonganak a könyvéért, amire a szerző azt válaszolta, egészen hihetetlen, sőt, még mindig felfoghatatlan, hogy ez megtörtént. „Nagyon hálás vagyok a lányomnak és mindenkinek” – tette hozzá. „A lányom szeretete és támogatása nélkül ez nem történhetett volna meg.” A könyv nagyon jó értékeléseket ért el az Amazonon: az 5 csillagból 4,5-öt kapott csaknem 4500 szavazat alapján.

Lloyd Richards bevallotta, szóhoz sem jut a meghatottságtól, látva a TikTok-videó és a regény sikerét. „Rengeteg figyelmet és kedvességet kaptam. Soha nem gondoltam volna, hogy a fiatalok el akarnának olvasni egy olyan könyvet, mint az enyém, és azt sem, hogy ennyire szeretnek olvasni.”

Márpedig a fiatalok akarnak és szeretnek olvasni. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a TikTokon a #booktok címkével ellátott videók elképesztő népszerűsége, amely a nemzetközi eladási statisztikákra is komoly hatással van – erről a jelenségről beszélgettünk nemrégiben Bárdos Andrással, a 21. Század Kiadó alapító-társtulajdonosával. Ezen a platformon a kevésbé ismert szerzők, illetve a régen kiadott könyvek is hatalmas nyilvánosságot kaphatnak egyik napról a másikra, ahogy ez Lloyd Richards esetében is történt.

Még több cikk a témában: